کانسپت scenic vision

رنو در اجلاس ChangeNOW در پاریس از خودروی مفهومی جدید Scénic Vision رونمایی کرد. اطلاعات منتشر شده درباره رنو Scenic Vision نشان می‌دهد که این شرکت استفاده از فناوری هیدروژن را جدی گرفته است. رنو استفاده از هیدروژن را به عنوان یکی از گزینه‌ها، برای راحت‌تر کردن روند تولید خودروهای الکتریکی مدنظر دارد. با رسانه نیکو پارت همراه باشید تا این طراحی مفهمی را بهتر بشناسیم.

مزایای خودروی مفهومی جدید رنو

Scénic Vision در مسیر حمل و نقل پایدار، ایمن و فراگیر قدم می‌گذارد. نوآوری های زیست محیطی و اقتصادی که شامل استفاده کردن بیش از ۷۰ درصد مواد قابل بازیافت است، به طور مستقیم به حفظ منابع کمک می‌کند. ساخت موتور هیبریدی (هم الکتریکی و هم هیدروژنی) با هدف کاهش زمان شارژ مجدد و در عین حال کاهش تولید کربن، در کنار استفاده کمتر از باتری انجام می‌شود. فن آوری های جدید، ایمنی بیشتری را برای راننده و سرنشینان فراهم می‌کند و تا ۷۰ درصد تصادفات را کاهش می‌دهد.

Scenic Vision مجهز به موتور هیدروژنی، موتور الکتریکی، باتری، پیل سوختی و مخزن هیدروژن می‎‌باشد. باک ۲.۵ کیلوگرمی آن در جلوی خودرو قرار دارد. به گفته رنو، پر شدن این باک حدود ۵ دقیقه طول خواهد کشید.

ژیل ویدال، مدیر طراحی رنو گفت ساخت پیشرانه الکتریکی-هیدروژنی، بخشی از چشم‌انداز بلندمدت رنو برای دهه آینده می‌باشد. رنو به آینده درخشان خودروهای سلول سوختی و شعاع حرکتی 800 کیلومتری این خودروها پس از تنها 5 دقیقه سوختگیری، اشاره کرده است.

طراحی

در طراحی Scenic Vision هیچ چرمی به کار نرفته است و رنو آن را با پلی استر کم کربن بازیافتی جایگزین کرده است. حتی تایر‌های این خودرو نیز از لاستیک طبیعی پایدار تهیه می‌شوند و سازگار با محیط زیست هستند. کانسپت Scenic Vision تا سال ۲۰۲۴ به یک نسخه تولیدی تبدیل خواهد شد.

  • webmaster
  • تیر ۱۴, ۱۴۰۱
  • 152 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه