شرکت خودروسازی رنو فرانسه پس از شرکت در مجموعه ای از گردهمایی های خودرویی معتبر مانند مونته کارلو، لو مان کلاسیک و رتروموبیل با رونمایی از خودروی برقی رنو 5، به جشن پنجاهمین سالگرد این محصول خاطره انگیز خود ادامه می دهد. علاقمندان به دنیای خودرو در نمایشگاه خودروی پاریس 2022، این فرصت را داشتند تا یک خودروی نمایشی دریفت دیدنی را کشف کنند: رنو 5 توربو 3E. این محصول جدید پرشور چه نمادی دارد؟ در اینجا نگاهی عمیق به دنیای پاپ، رقابت و بازی‌های یکپارچه سازی با سیستم عامل است که این رنو 5 برقی را به تنهایی در یک کلاس قرار می‌دهد.

رنو 5 TURBO 3E یک خودروی خیره کننده است – با الهام از بازی های ویدیویی رنو 5 توربو و توربو 2، دهه 1980 و 1990 و دنیای دریفت و رقابت – و در مسابقه Chantilly Arts et Élégance 2022 برای جهان رونمایی شد.

ادای احترام برقی به رنو 5 توربو

این محصول به طور واضح ادای احترامی معاصر از خودروهای پرافتخار رنو 5 توربو است:  عدد “3” در نام این خودرو به این دلیل است که از توربو 2 پیروی می کند و “E” نیز نماد یک خودروی تمام برقی است.

عملکرد این خودروی مسابقه‌ای برقی فوق‌العاده است: می‌تواند در عرض 100 متر از سکون فقط در 3.5 ثانیه (3.9 ثانیه در حالت دریفت) به سرعت 200 کیلومتر در ساعت دست یابد.

رنو 5 TURBO 3E بسیار بیشتر از یک خودروی نمایشی است: یک دریفتر اصیل، تمام برقی و دیفرانسیل عقب است. و برای مسیرهایی با 280 کیلووات (معادل 380 اسب بخار) زیر کاپوت و 700 نیوتن متر گشتاور فوری طراحی شده است.

این خودرو نیز مانند مدل های قبلی خود، کاملاً دو سرنشینه است. در قسمت عقب، پیشرانه ای قرار دارد که از دو موتور برقی تشکیل شده است که هر کدام یکی از چرخ ها را حرکت می دهند. باتری 42 کیلووات ساعتی و زاویه فرمان 50 درجه به علاوه قدرت و زیبایی زیادی را برای چندین دور یا یک ورزشگاه خشمگین فراهم می کند.

روح ورزش موتوری آن از طریق بدنه فیبر کربنی ساخته شده بر روی شاسی لوله‌ای، پایه صاف و میله‌های رول آن که توسط قدراسیون بین المللی اتومبیل رانی تأیید شده است، در اتاق خودرو می درخشد.

یک دریفت عضلانی با استایلی پرشور و سرگرم کننده

اسپویلر بزرگ به خودی خود بیانیه ای از طراحی است: قدرت مکانیکی و ظاهر خیره کننده رنو R5 TURBO 3E آن را به یک ماشین مسابقه ای مهیب تبدیل کرده است. الهام طراحان از نمودارها خارج شد و نتیجه به همان اندازه دیدنی و ترسناک است.

ورودی‌های هوای بزرگ در جلو و بال‌ها نیروی رو به پایین را افزایش داده و مکانیزم را خنک می‌کند. ورودی ها و چراغ های مه شکن شبیه رنو 5 توربو 2 هستند.

هر انفجار از گذشته با یک پیچ و تاب سرگرم کننده و کاربردی همراه است. بهترین مثال ورودی هوا روی کاپوت است که دهانه سوکت شارژ باتری را در خود جای داده است.

رنو 5 TURBO 3E روی نور بازی می کند. قسمت های شفاف بدنه، به خصوص در قسمت عقب، پنجره هایی به مکانیزم برقی خیره کننده هستند. نوارهای ال ای دی صورتی، آبی و زرد روشن می شوند و هنگام دریفت خودرو چشمک می زنند. برچسب‌های استتار مانند روی بدنه فیبر کربنی به بازی‌های ویدیویی دهه 1980 و 1990 اشاره می‌کنند. و پنجره‌های پلکسی صورتی هستند، برای دیدن زندگی از طریق شیشه‌های رز – همانطور که برچسب «La vie en rose» شما را تشویق می‌کند.

رقابتی، پاپ و الهام گرفته از بازی

کابین R5 TURBO 3E مطابق با نمای بیرونی، مملو از الهام در مسابقات ورزش های موتوری، دنیای بازی های ویدیویی و طبیعتا نمادهای رنو 5 و رنو 5 توربو 2 و دوران آنهاست.

اهرم ترمز دستی عمودی با ابهت در وسط کنسول مرکزی به رنگ زرد پاپ است و برای یادآوری اینکه این خودرو یک دریفت است. راننده و سرنشین در صندلی‌های سطلی مسابقه‌ای فیبر کربنی مجهز به مهار ایمنی، همگی آماده «بازی» هستند. راننده می تواند این کار را با داشبورد حاوی 10 صفحه دیجیتال که مانند ویجت ها کار می کنند انجام دهد. برای روشن کردن ماشین، باید دکمه “بازی رایگان” را در کنسول مرکزی فشار دهید. با همین روحیه، حالت‌های مختلف رانندگی به “Turbo” برای دریفت، “Track Invader” برای بازی و “Donut” برای چرخش 360 درجه تغییر نام داده‌اند. مسافر می تواند با Drifty، یک خرس عروسکی، استراحت کند و بخوابد.

در این اتمسفر درهم آمیخته با بازی‌های یکپارچه سازی با سیستم عامل و رقابت‌های ورزشی موتوری، صندلی‌ها و داشبورد حس دهه 1980 را از رنگ‌های زرد و صورتی و الگوی تارتان خاکستری و مشکی ساطع می‌کنند.

یک جلسه دریفت یا ورزشگاه در رنو 5 TURBO 3E تجربه ای است که به این زودی فراموش نخواهید کرد.

برچسب‌ها,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه