رنو مگان ای-تک (Megane E-TECH) کاملا جدید یک خودروی تازه وارد به دنیای خودروهای برقی است. به این ترتیب، این خودرو بخشی از یک اکوسیستم است که در آن وسیله نقلیه نشان دهنده یک پلت فرم سخت افزاری است که دارای نرم افزار پیشرفته و اتصال بهینه برای ارائه تجربیات جدید است. به لطف پلت فرم جدید CMF-EV ، رنو مگان ای-تک برقی با فرمان پذیری با انعطاف و دقیق خود، فضای داخلی بسیار خوبی را در داخل و پویایی در جاده را ارائه می دهد.

این خودروی برقی کاملاً شبیه تلفن هوشمند بطور یکپارچه در اکوسیستم دیجیتالی کاربر خود ادغام می شود. این محصول جدید رنو یک وسیله نقلیه با تکنولوژی بالا است که به لطف نمایشگر جدید OpenR و سیستم چندرسانه ای جدید OpenR Link ، که با همکاری گوگل توسعه یافته و بر اساس سیستم عامل Android Automotive طراحی شده است و همراه با دستیار صوتی گوگل، گوگل مپز و گوگل پلی داخلی برای یک تجربه رانندگی مفید، شخصی و بدون مرز همیشه آماده سرویس دهی است.

با رنو مگان ای-تک (Megane E-TECH) تمام برقی آشنا شوید

مگان آینده در حال حاضر اینجاست!

لوکا دومئو، مدیرعامل گروه رنو درباره این خودرو می گوید: “مگان ای-تک برقی جدید مظهر انقلاب خودروهای برقی است که رنو از یک دهه پیش آغاز کرده بود. با دموکراتیزه کردن فناوری برقی، مگان جدید موفق می شود بدون هیچگونه مصالحه ای در کارائی و لذت رانندگی خودروی برقی را مقرون به صرفه کند. آنچه این خودرو منتقل می کند احساسات است، ما آن را به عنوان GTI خودروهای برقی ایجاد کرده ایم.”

شروع تازه

رنو با انتخاب استراتژیک خود برای ساخت رنو مگان ای-تک برقی جدید در کارخانه Douai فرانسه، واقع در قلب الکتریک سیتی، مرکز پیشروی خودروهای برقی در اروپا، شروع جدیدی را آغاز می کند. الکتریک سیتی رنو به زودی بزرگترین و رقابتی ترین مرکز تولید خودروهای برقی در اروپا خواهد بود. این کارخانه در شمال فرانسه و در مرکز تقاضای بازار واقع شده است.

با رنو مگان ای-تک (Megane E-TECH) تمام برقی آشنا شوید

در رنو، مگان مترادف با خودروی جمع و جور است؛ مدلی که 26 سال در چهار نسل مختلف جزء خط تولید بوده است. رنو مگان ای-تک برقی جدید از طریق طراحی و همه کاره بودن به این میراث ادای احترام می کند. این آرایش ژنتیکی و خوش بینی را که ویژگی بارز هر نسل جدید مگان است، حفظ می کند و آنرا به نمادی از بخش خود تبدیل می کند: لذت رانندگی، راحتی، آرامش خاطر، فضای داخلی و حجم صندوق عقب. این نسل جدید ویژگی های جذاب جدیدی مانند طراحی هیجان انگیز، نسبت بی سابقه اندازه به فضا و همه مزایای معمول یک خودروی برقی را نیز به همراه دارد.

رنو با موتور جدید برقی ای-تک، نشان می دهد که با سابقه ای طولانی مدت به موفقیت خود ادامه می دهد و موفقیت های قبلی را تحت نام مگان تکمیل می کند. اگرچه این نام در حال حاضر به دوران مدرن آورده شده و برای آینده نیز استفاده خواهد شد زیرا انجام این کار منطقی است و بنابراین، این نام زنده خواهد ماند.

داچیا با لوگو جدید خود به آینده فکر می کند

داچیا به عنوان یکی از اعضای گروه خودروسازی رنو فرانسه در حال طراحی یک نشان جدید و مدرن تر همراه با هویت تجاری تازه ای است.

زبان جدید “فن آوری حسی”

طراحی رنو نیز درست مانند برند آن در حال تغییر است و “تکنولوژیکی” تر می شود. این خودرو در حالیکه تمام ویژگی های حسی پشت سر موفقیت های اخیر خودرو را حفظ می کند، برخی از عناصر فناور محور مانند چراغ های LED میکرو اپتیکال عقب، صفحه نمایش OpenR و سایر مواردی را که به شدت از دنیای فناوری پیشرفته و hi-fi استفاده می کنند را در خود جای داده است.

با رنو مگان ای-تک (Megane E-TECH) تمام برقی آشنا شوید

رکورد شکنی نسبت های قدرتمند

مگان ای-تک برقی جدید با استفاده از فاصله بین دو محور (2.70 متر در طول کل 4.21 متر) و کاهش بیش از حد ارائه شده توسط پلتفرم جدید CMF-EV ، نسبتهای بی سابقه ای را به نمایش می گذارد که به طراحان این امکان را می دهد تا یک مدل قدرتمند طراحی کنند. باتری نازک تر از همیشه است (فقط 110 میلی متر!) به این معنی که طراحان می توانند ابعاد خارجی را اصلاح کرده و در عین حال فضای داخلی خودرو را نسبت به آن افزایش داده و مرکز ثقل خودرو را برای یک تجربه رانندگی مطمئن و هیجان انگیز پائین آورند.

در نهایت ، Mégane E-TECH Electric کاملاً ترکیبی از طراحی جمع و جور با ارتفاع محدود (1.50 متر) است و با این حال فضای قابل توجه داخل کابین آن هنوز به وضوح از بیرون خودرو احساس می شود.

آیرودینامیک و کارائی

با رنو مگان ای-تک (Megane E-TECH) تمام برقی آشنا شوید

عناصر طراحی و ویژگی های خاص همانند چرخ های بزرگ 20 اینچی، نوارهای محافظ در قسمت پایین و قوس چرخ های خودرو  حس استحکام به آن می بخشد. خط شیب سقف و دستگیره های فلاش درها (به طور استاندارد) بیشتر شبیه یک کوپه است. ارتفاع موجود، جادار بودن و حجم صندوق عقب یادآور مدلهای هاچ بک سنتی است. بهبود عملکرد آیرودینامیکی به لطف یک طراحی ظاهری کارآمد، یکی از جنبه های اصلی فرایند طراحی پشت مگان ای-تک برقی بود.

رنگهای چشم نواز و زیبا

رنو Mégane E-TECH Electric جدید در شش رنگ بدنه زیبا و چشم نواز عرضه می شود: خاکستری رافال ، خاکستری شیست، آبی نیمه شب، قرمز شعله ای، مشکی الماسی و سفید یخچالی. برای داشتن جلوه ای شخصی تر، همچنین می تواند با داشتن سقف، ستون ها و بسته به نوع انتخاب شده، محافظ های آینه جانبی دو رنگ داشته باشد و 30 ترکیب احتمالی را امکان پذیر می کند.

در تریم های بالاتر، دیگر ویژگی های متمایز شامل رنگ تیتانیوم گرم است که در تیغه جلو سپرها و در عقب و همچنین دریچه های هوای جانبی دیده می شود. این به Mégane E-TECH Electric حس جدیدی از شخصیت و اسپرت بودن می بخشد.

با رنو مگان ای-تک (Megane E-TECH) تمام برقی آشنا شوید

این خودرو با افتخار بر روی چرخ های 20 اینچی خود (18 اینچی برای مدل های پایه) قرار دارد و بین دو رینگ 20 اینچی و دو گزینه 18 اینچی امکان انتخاب وجود دارد. همه رینگ ها دارای لوگوی جدید رنو در مرکز خودو هستند.

امضای برقی

نورپردازی تمام LED در جلو و عقب این محصول انقلابی رنو، مدرنیته آن را بیان کند. این خودرو دارای یک نورپردازی کاملا جدید با الگوهای “برقی” است که برای افزایش هیجان به لوگوی مرکزی منتقل می شود. در جلو، به نظر می رسد دیلایت ها(چراغ های روز) فراتر از پروژکتورها گسترش یافته و مسیر خود را تا دریچه های هوای جانبی روی سپر ادامه می دهند. در قسمت عقب، تعداد زیادی فیبر میکرو نوری برش لیزری که در خطوط عبور متقاطع قرار گرفته اند، جلوه جالبی ایجاد می کند. علاوه بر نشانگرهای بسیار زیبا، چراغ های ترمز در دو خط واضح تقریباً مانند علامت “مکث” نمایش داده می شوند.

پروژکتورها با استفاده از شش پنل بازتابنده ساخته شده اند و تطبیق پذیر هستند بنابراین دیگر نیازی به تعویض بین نور بالا و پایین نیست و همه اینها به صورت خودکار است. پرتاب نور در جاده های شهری بسیار وسیع تر است تا بیشتر از آنچه در اطراف خودرو اتفاق می افتد را ببینید و برای جاده و بزرگراه ها بسیار طولانی تر است تا بتوانید بدون کور کردن وسایل نقلیه جلویی یا حرکت در جهت مخالف، دید بیشتری داشته باشید. چراغ ها همچنین از طریق یک سوئیچ واقع در داشبورد با تغییرات آب و هوا مانند باران و مه سازگار شده و به عنوان چراغ مه شکن عمل می کنند. چراغ های نشانگر پویا طیف گسترده ای از ویژگی های نورپردازی فوق مدرن و بسیار شیک را در خود دارند.

با رنو مگان ای-تک (Megane E-TECH) تمام برقی آشنا شوید

دستگیره درب اتوماتیک

هر نسخه از Mégane E-TECH Electric دارای دسته های فلاش درب است. وقتی راننده یا سرنشین جلو برای بازکردن درب نزدیک می شود یا وقتی قفل خودرو باز نمی شود، دسته های پنهان شده در بدنه بطور خودکار و الکترونیکی به بیرون رانده می شوند، آنها بعد از دو دقیقه ثابت ماندن، هنگامی که ماشین شروع به حرکت به جلو می کند، یا هنگامی که درها قفل می شوند، سر جای خود قرار می گیرند.

مرحله خوشامد گویی

سکانس خوشامدگویی که در رنو مگان ای-تک برقی جدید نشان داده شده است تا وقتی راننده روی صندلی راننده می نشیند ادامه دارد. صفحه OpenR با نمایشگر داشبورد و صفحه چند رسانه ای، نمایش لوگو و نام تجاری را روشن می کند. همچنین روشنائی محیط کابین را روشن می کند، این در حالی است که بلندگوها یک نشانه صوتی جدید رنو را پخش می کنند که سکانس استقبال کامل شود.

با رنو مگان ای-تک (Megane E-TECH) تمام برقی آشنا شوید

OpenR، بزرگترین صفحه موجود

OpenR جواهر تاجدار کابین Mégane E-TECH Electric جدید است؛ قطعه ای که شامل طیف گسترده ای از فناوری داخلی است که در نسل جدید خودروهای برقی رنو ساخته شده است. این صفحه نمایش برای اولین بار در اتومبیل های مفهومی رنو ترزور، رنو سیمبیوز و رنو مورفوز دیده شد و این اولین بار است که چنین فناوری استانداردی برای چنین خودروهائی خواهد بود و به لطف سالها کار تیم های طراحی، محصول و مهندسی رنو امکان پذیر شده است.

صفحه نمایش OpenR با استفاده از شیشه تقویت شده برای استحکام بیشتر ساخته شده است که لمس کردن و تماشای آن لذت بخش است. روشنایی صفحه و بازتاب نور، هر دو بهینه شده اند تا از دید خوب حتی در نور کامل خورشید اطمینان حاصل شود. این صفحه نمایش با پوشش ضد انعکاس تقویت شده است. بنابراین محافظ ضد آفتاب داشبورد سنتی به دلیل عدم نیاز، دیگر حذف شده و باعث صرفه جویی در فضا و ظاهر نهائی ساده تر و مدرن تر شده است.

با رنو مگان ای-تک (Megane E-TECH) تمام برقی آشنا شوید

صفحه نمایشی OpenR دارای صفحه نمایشی مختص خود است: 321 سانتی متر مربع برای صفحه نمایش 12.3 اینچی داشبورد و 453 سانتی متر مربع برای صفحه نمایش چند رسانه ای 12 اینچی. بنابراین رابط دیجیتالی روی صفحه 774 سانتی متر مربع است.

صفحه OpenR مجهز به فناوری روز برای تجربه ای روان و همه جانبه است. همجنین این صفحه نمایش به آخرین نسل پردازنده Qualcomm Snapdragon با قابلیت نمایش چندگانه، اتصال پیشرفته با درگاه های USB تایپ C و فناوری ضروری برای ایمنی روی صفحه و سیستم های همیار راننده (ADAS ) مجهز شده است. در مورد نرم افزار خودرو نیز با سیستم OpenR Link جدید و گوگل، برای یک تجربه بصری بهینه شده است.

سیستم OpenR Link مجهز به سیستم عامل Android Automotive است که مبتنی بر سیستم عامل اندروید گوگل است، همان سیستم عاملی که روی بیش از 75٪ تلفن های هوشمند را در سراسر جهان در حال اجرا است. این نرم افزار که توسط گوگل توسعه یافته، منبع باز، مقیاس پذیر و همیشه به روز است.

با رنو مگان ای-تک (Megane E-TECH) تمام برقی آشنا شوید

OpenR Link ساده و بصری است و تمام عملکردهائی را که در تلفن هوشمند یا تبلت یافت می شود را ادغام می کند و Mégane E-TECH Electric جدید را به عنوان یک تجربه بصری بطور کامل با اکوسیستم دیجیتالی کاربر خود یکپارچه می کند. همچنین می تواند مانند یک تبلت، با یک انگشت (با ضربه کوتاه، ضربه طولانی، پیمایش)، چند انگشت (کوچک نمایی، بزرگنمایی و غیره) یا با استفاده از نرم افزار تشخیص صدا استفاده شود. این سیستم نوتیفیکیشن ها را دریافت و نمایش می دهد و به شما این امکان را می دهد که به راحتی از نوار منو در بالای صفحه بین فضاهای مختلف آن (صفحه اصلی/ناوبری، موسیقی، تلفن، برنامه ها و خودرو) حرکت کنید.

در نهایت، درست مانند هنگام استفاده از تلفن هوشمند یا تبلت، OpenR Link به طور خودکار از طریق فناوری FOTA (Firmware Over-The-Air) به روز رسانی می شود.

  • webmaster
  • اردیبهشت ۲۰, ۱۳۹۸
  • 2642 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه