شرکت خودروسازی داچیا رومانی به عنوان بازوی اقتصادی رنو فرانسه، در حال معرفی یک به روزرسانی برای کراس اُوِر کامپکت خود یعنی داستر است که مجموعه ای از تغییرات را در داخل و خارج آن ایجاد می کند. از قسمت بیرونی شروع می کنیم که داستر جدید از رنگ نارنجی جدید آریزونا استفاده می کند و دارای چراغهای جلوی ملایم تغییر یافته با یک امضای چراغ LED جدید در طول روز به شکل Y است که اولین بار در سدان لوگان 2021 و هاچ بک ساندرو مشاهده شد.

داستر ۲۰۲۲ با تغییرات جدید معرفی شد

از آنجا که به چراغ های جلو اشاره کردیم ، داستر 2022 اولین خودروی تولیدی داچیا است که در جلو دارای چراغ راهنمای  LED است. همانطور که قبلاً در لوگان و ساندرو دیده شد، این کراس اوور کلاس B از دیودهای ساطع کننده نور برای نور پایین استفاده می کند. LEDها همچنین پلاک خودرو را روشن می کنند تا مصرف برق کمتر شود و SUV کمی کارآمدتر شود.

داستر ۲۰۲۲ با تغییرات جدید معرفی شد

صحبت از کارآیی است، چرخ های 16 و 17 اینچی تازه طراحی شده در تونل باد از نظر آیرودینامیکی بیشتر از آلیاژهای قبلی هستند و به نسخه چهار چرخ محرک کمک می کنند تا 5.8 گرم گاز CO2 کمتری منتشر کند. این امر همچنین با طراحی اسپویلر عقب جدید امکان پذیر شده است. ادامه تغییرات در طراحی بدنه خودرو، استفاده از رگه های کرومی در جلو پنجره داستر 2022 است.

داستر ۲۰۲۲ با تغییرات جدید معرفی شد

با گام نهادن در داخل داستر جدید، به داشبورد بازطراحی شده برمی خوریم. این طراحی جدید می تواند سیستم جدید سرگرمی و اطلاعاتی با صفحه نمایش لمسی هشت اینچی را در خود جای دهد. این خودرو ممکن است یک ماشین ارزان قیمت باشد، اما داستر 2022 به غیر از سیستم مسیریابی استاندارد تعبیه  شده روی خودرو ، از سیستم های اندروید اتو (Android Auto ) و اپل کارپلی (Apple CarPlay ) به صورت بی سیم نیز پشتیبانی می کند. این خودرو با داشتن یک مانیتور حتی دارای امکان نمایش شیب سنج، ارتفاع سنج، قطب نما و سایر داده های مربوطه برای نسخه فول آپشن است.

داستر ۲۰۲۲ با تغییرات جدید معرفی شد

داچیا همچنین برای راحتی بیشتر، پشت سری های جدیدی روی این محصول جدید خود نصب کرده است و آنها شبیه به لوگان و ساندرو هستند که به طراحی خود را از آخرین نسل رنو کلیو وام گرفته اند. روکش صندلی نیز با این فیس لیفت کاملاً تغییر کرده است، در حالی که یک کنسول وسط جدید، دارای یک جای دست کشویی است که 70 میلی متر (2.7 اینچ) به عقب کشیده می شود. این کنسول شامل یک فضای ذخیره سازی 1.1 لیتری و یک جفت پورت USB در نسخه های گران تر است.

داستر ۲۰۲۲ با تغییرات جدید معرفی شد

مهمترین تغییر در زیر کاپوت این خودرو، استفاده از گیربکس اتوماتیک شش سرعته و دو کلاچه است. با این وجود جعبه دنده EDC فقط در مدل  با دیفرانسیل جلو و موتور دیزلی 150 اسب بخار موجود است. اگر به نسخه چهار چرخ متحرک نیاز دارید، همان موتور می تواند از طریق جعبه دنده شش سرعته دستی که نیروی موتور را به هر دو محور ارسال کند، عرضه شود. مدل آخری با دیفرانسیل جلو فقط با موتورهای TCe 90 و TCe 130  عرضه شده است. در مدل های دیزلی ، dCi 115  با جعبه دنده شش سرعت دستی کار می کند و دارای دو مدل 2WD و 4WD است.

داستر ۲۰۲۲ با تغییرات جدید معرفی شد

در حال حاضر هیچ خبری در مورد موتور هیبریدی نیست، اما مشتریانی که به دنبال پرداخت هزینه سوخت کمتر هستند، می توانند Duster ECO-G 100  را انتخاب کنند که مجهز به مخزن 50 لیتری گاز مایع (LPG) است. ظرفیت بار این مدل نیز همانند مدل سوخت بنزینی است و دامنه حرکتی بهتری نسبت به مدل های قبل ارائه می دهد در حالی که انتشار CO2 را با یک موتور بنزینی سنتی 9.5 درصد کاهش می دهد. نسخه دوگانه سوز از گارانتی سازنده بهره مند می شود و فواصل سرویس دهی یکسانی با داستر معمولی دارد.

  • webmaster
  • اردیبهشت ۲۰, ۱۳۹۸
  • 821 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه